مدل یعنی تقریر روئت کرد ویژهی هنرمند با لهجه ویژهی خویش وی، و لذا روئت کرد و لهجه هر هنرمند یا این که هنرمندان یک فرصت، مختلف از سایر هنروران میباشد. مدلشناسی با مؤلفهها و ابزارهای مخصوصی که در زمرهی تجهیزات این علم میباشد به مقایسهی برخوردهای ابزاری هنرمندان در مواجهه مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد با تأملات درونی و بیرونیشان می پردازد. این تحقیق، شروع به شیوه نادرّی ـ آماری می کوشد تا با اکران، به حساب آوردن و مقایسهی ارکان ادبی در تصویرهای شعر شاعران پر رنگی مدل خراسانی و آذربایجانی که بهشکل غیرانتخابی (رندومی) از دیوانشان انتخاب گردیدهاست، تصویری آماری از سیر عدم وضوح تصویرها (از مدل خراسانی تا آذربایجانی) بهدست دهد. در قسمت دوم این پژوهش نیز که به شیوه تحقیق ـ توصیفی و با استعمال از ابزار کتابخانهای آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد نوشته شدهاست، به نظارت سیر معماری مسجد و بغرنجشدن اجزای آن از مدل خراسانی تا نقطه نهایی قرن ششم رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد پرداخته شود. منفعتی این جستار نشانه میدهد که «آسانی و دوری از ابهام» پررنگترین مختصهی سبکی در هر دو منطقهی تصویر شعری و معماری مساجد شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد در مدل خراسانی میباشد. در قرن ششم شاهد تحوّلاتی بلندمرتبه و شگرف در ساحت آفرینش تصویرها و هنر معماری هستیم. اجزا و هندسهی تصویرهای شعری و خصوصیات معماری مساجد این قرن غامض-خیس می شوند و دیگر با آسانی مدل خراسانی قابل قیاس نیستتد.
مدل یعنی تقریر روئت کرد ویژهی هنرمند با لهجه ویژهی خویش وی، و لذا روئت کرد و لهجه هر هنرمند یا این که هنرمندان یک فرصت، مختلف از سایر هنروران میباشد. مدلشناسی با مؤلفهها و ابزارهای مخصوصی که در زمرهی تجهیزات این علم میباشد به مقایسهی برخوردهای ابزاری هنرمندان در مواجهه مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد با تأملات درونی و بیرونیشان می پردازد. این تحقیق، شروع به شیوه نادرّی ـ آماری می کوشد تا با اکران، به حساب آوردن و مقایسهی ارکان ادبی در تصویرهای شعر شاعران پر رنگی مدل خراسانی و آذربایجانی که بهشکل غیرانتخابی (رندومی) از دیوانشان انتخاب گردیدهاست، تصویری آماری از سیر عدم وضوح تصویرها (از مدل خراسانی تا آذربایجانی) بهدست دهد. در قسمت دوم این پژوهش نیز که به شیوه تحقیق ـ توصیفی و با استعمال از ابزار کتابخانهای آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد نوشته شدهاست، به نظارت سیر معماری مسجد و بغرنجشدن اجزای آن از مدل خراسانی تا نقطه نهایی قرن ششم رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد پرداخته شود. منفعتی این جستار نشانه میدهد که «آسانی و دوری از ابهام» پررنگترین مختصهی سبکی در هر دو منطقهی تصویر شعری و معماری مساجد شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد در مدل خراسانی میباشد. در قرن ششم شاهد تحوّلاتی بلندمرتبه و شگرف در ساحت آفرینش تصویرها و هنر معماری هستیم. اجزا و هندسهی تصویرهای شعری و خصوصیات معماری مساجد این قرن غامض-خیس می شوند و دیگر با آسانی مدل خراسانی قابل قیاس نیستتد.