همان گونه که از معماری کاخ پیداست، نگارگری های مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد درون سالن ها و اتاق های شمالی و جنوبی، از یکسری مدل متفاوت سر مشق گرفته اند.
پیاده سازی برخی از نقوش کاخ چهل ردیف با بررسی شاهانی مثل فرمان روا عباس اولیه و دوم صورت گرفته میباشد. قسمت های دیگر از نقوش دیوار ها، مبنی بر سیاق نقوش اروپایی ها پیاده سازی شدهاست.
تالار منحصر به فرد میهمانان در کاخ چهل ردیف با طرح ها و نقوش طلایی و بسیار خوشگل از شاهکارهای نقاشان زمان صفوی است.
اما بعضا از طرح های کشیده گردیده روی دیوارهای کاخ آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد بوسیله نقاشان ایتالیایی و اروپایی انجام یافته میباشد.
نگارگری های سالن مرکزی کاخ چهل ردیف در روزگار قاجاریه نگارگری گردیده اند که نماد دهنده ی پذیرایی پادشاه عباس نخستین و دوم از شاهان و سفرای ارمنستان و همایون هندی و نزاع سلطان اسماعیل با ازبکان میباشد.
در دو طرف تالار مرکزی کاخ نگارگری سفرای اروپایی را دو تا از نقاشان هلندی به اسم های آنژل و لو فعالیت نگارگری کرده اند و در شرایط کلی نقوش و گونه های طرح رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد های متعدد روی دیوارهای تالارها به نوعی یک اتفاق افتاد از آن فرصت را آرم میدهد.
کاخ چهل ردیف در زمان پادشاه عباس یکم تاسیس آن شروع شد و در میانه آن عمارتی درست شده بود.
پادشاه عباس نخستین، کوشکی دربین گلشن سازه بنیان کهاین کوشک هسته اول کاخ را ساخت که سالن میانی کاخ چهل ردیف و غرفه های چهار کناره آن را در بر می گرفت.
سازه بنیان کهاین کوشک هسته اول کاخ را ساخت که سالن میانی کاخ چهل ردیف و غرفه های چهار کناره آن را در بر می گرفت.
در سلطنت فرمانروا عباس دوم، ساختمان کامل شدن شد و در ساختمان مو جود مرکزی، تغییرات کلی داده گردیده میباشد. سالن آینه، سالن ۱۸ ردیف، دو اتاق تعالی شمالی و جنوبی سالن آینه، حیاط های طرفین تالار پادشاهی و آبگینه تبارک مقابل سالن با مجموع تزئینات نگارگری و آئینه کاری و کاشی کاری سنتی دیوارها و سقف ها افزوده گردیده شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد میباشد.
گلشن کاخ چهل ردیف اصفهان در سال 1310 با شماره 108 تحت عنوان گنجینه ای از تاریخ، هنر و تمدن کشور ایران در فهرست به جا مانده ملی کشورمان قرار گرفت و در سال 2011 میلادی با شماره 1372 تحت عنوان بخشی از ارثیه جهانی سازمان یونسکو شناخته شد.
همان گونه که از معماری کاخ پیداست، نگارگری های مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد درون سالن ها و اتاق های شمالی و جنوبی، از یکسری مدل متفاوت سر مشق گرفته اند.
پیاده سازی برخی از نقوش کاخ چهل ردیف با بررسی شاهانی مثل فرمان روا عباس اولیه و دوم صورت گرفته میباشد. قسمت های دیگر از نقوش دیوار ها، مبنی بر سیاق نقوش اروپایی ها پیاده سازی شدهاست.
تالار منحصر به فرد میهمانان در کاخ چهل ردیف با طرح ها و نقوش طلایی و بسیار خوشگل از شاهکارهای نقاشان زمان صفوی است.
اما بعضا از طرح های کشیده گردیده روی دیوارهای کاخ آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد بوسیله نقاشان ایتالیایی و اروپایی انجام یافته میباشد.
نگارگری های سالن مرکزی کاخ چهل ردیف در روزگار قاجاریه نگارگری گردیده اند که نماد دهنده ی پذیرایی پادشاه عباس نخستین و دوم از شاهان و سفرای ارمنستان و همایون هندی و نزاع سلطان اسماعیل با ازبکان میباشد.
در دو طرف تالار مرکزی کاخ نگارگری سفرای اروپایی را دو تا از نقاشان هلندی به اسم های آنژل و لو فعالیت نگارگری کرده اند و در شرایط کلی نقوش و گونه های طرح رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد های متعدد روی دیوارهای تالارها به نوعی یک اتفاق افتاد از آن فرصت را آرم میدهد.
کاخ چهل ردیف در زمان پادشاه عباس یکم تاسیس آن شروع شد و در میانه آن عمارتی درست شده بود.
پادشاه عباس نخستین، کوشکی دربین گلشن سازه بنیان کهاین کوشک هسته اول کاخ را ساخت که سالن میانی کاخ چهل ردیف و غرفه های چهار کناره آن را در بر می گرفت.
سازه بنیان کهاین کوشک هسته اول کاخ را ساخت که سالن میانی کاخ چهل ردیف و غرفه های چهار کناره آن را در بر می گرفت.
در سلطنت فرمانروا عباس دوم، ساختمان کامل شدن شد و در ساختمان مو جود مرکزی، تغییرات کلی داده گردیده میباشد. سالن آینه، سالن ۱۸ ردیف، دو اتاق تعالی شمالی و جنوبی سالن آینه، حیاط های طرفین تالار پادشاهی و آبگینه تبارک مقابل سالن با مجموع تزئینات نگارگری و آئینه کاری و کاشی کاری سنتی دیوارها و سقف ها افزوده گردیده شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد میباشد.
گلشن کاخ چهل ردیف اصفهان در سال 1310 با شماره 108 تحت عنوان گنجینه ای از تاریخ، هنر و تمدن کشور ایران در فهرست به جا مانده ملی کشورمان قرار گرفت و در سال 2011 میلادی با شماره 1372 تحت عنوان بخشی از ارثیه جهانی سازمان یونسکو شناخته شد.