در اینجا بهاین نکته نیز می قدرت اشاره نمود که متولیان و مسئولان ذیربط با اختراع، اختراع و به کارگیری از ابزارهای نوین همچون رسانه، وسایل رابطه جمعی و پیاده سازی در دسته ها و ارگان های مردمی بویژه کانون های فقهی، کالج ها، مساجد، فضای مجازی و سرایت کردن به آحاد جامعه میتوانند سبب ساز ساخت و ساز فرهنگ و تمدن مقاومتی تحت عنوان عقیده ای در مقابل تهاجم فرهنگی شوند و در نهادینه کردن فرهنگ وتمدن، توسعه و گسترش فرهنگ، آئین و مناسک های اسلامی همانند ترویج فرهنگ مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد وتمدن حجاب، عبادات گروه جمعی، حضور در مساجد و پیشرفت اقامه نماز جماعات و آدینه، شناخت با احکام الهی و شغل به روح معنوی نرم افزار زندگانی آئین مبین اسلام، قرآن کریم و مهربان و ارتقا تحرک و نشاط جوان ها و تحقق مدل معاش اسلامی باشند.
مفاهیم نظری مطالعه
یکی مهمترین قدم های مؤثر در تعریف، محاسبه و تبیین هر مورد یا این که سوال در پژوهش ها قضیه اساس یا این که مورد مبنا، معنا شناسی واژگان اصلی و کلیدی است. بر این شالوده، آغاز مفاهیم کلیدی این مطالعه که ادغام آنان تشکیل دهنده تیتر و مهمترین موضوعات نوشتهی علمی حاضر میباشد را به صورت جداازهم و
خلاصه گستردن داده و آن گاه از این رهگذر به واکاوی مورد تفحص و نتیجه ها آن پرداخته می گردد:
«رده»: در لغت طومار دهخدا، منزلت به معنای جای استقرار و هر محلی که در آنجا چیزی اثبات گردد آمده میباشد و آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد در اصطلاح به معنای مرتبت، مقام، رده، وضعیت، منصب و مقر میباشد. رودکی شعر سرا پارسی لهجه میگوید: «کودن و فرزانه را فرجام خاک / منزلت هر دو اندر یک مغاک».
«نقش»: در لغت طومار دهخدا، نقش به معنای نگاشتن، کتابت، نقش کردن، کندن نگین، زینت کردن چیزی به رنگ یا این که رنگ هایی، شکل ، صورت، تصویر، نشانه یا این که تاثیر گذاشتن در روی زمین مضمون شدهاست و در اصطلاح به رفتاری گفته می گردد که سایر افراد از شخص یا این که گروهی که مقر معینی را احراز کرده اند، انتظار داراهستند (کوئن: ١٣٨٧، ٨٠). به صورت نمونه نقش زن و شوهر که بعداز تصمیم به دست آوردن به تزویج آن را احراز می نمایند یا این که نقش های شغلی در مشاغل علمی، آموزشی و فرهنگی مثل نقش مبلّغان فقاهتی، معلمان و اساتید که در اجتماع و جامعه بعداز احراز صلاحیت های مایحتاج به آنان محوّل میگردد.
«پیام» (Message): یک کدام از موادتشکیل دهنده مهم هر ارتباطی بهحساب میآید. درحالتی که فرستنده و گیرنده را دو عنصر مهم رابطه بدانیم، پیام سومی قسمت اساسی هر رابطه میباشد. در تعریف و تمجید پیام، گستردگی فراگرد رابطه و اشکال آن (کلامی و غیرکلامی) به چشم میخورد. (بیژنی، ١٣٩١: ٣٣) زمانی ما سخن میکنیم، سخن رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد ما یک پیام میباشد. پیام میتواند غیرکلامی باشد، مانند گویش تن مثل گریستن، اخم کردن، فریاد زدن یا این که متنی باشد مثل نوشته یا این که گرافیکی باشد مثل نگارگری و. . . .
«رسانه» (Media): به معنای وسیله رساندن میباشد و در اصطلاح به هر وسیله ای گفته میگردد که مقاله یا این که خبری را به اگاهی عموم برساند. (عمید، ١٣٩٠: ٤٢٩)
«رسانه های جمعی» (Mass Media): مشتمل بر دسته وسایل غیرشخصی که جابجایی پیام سمعی، بصری و یا این که هر دو را به سوی مردمی بسیار و در بخش ها دوردست موجب میگردند. شاخص این وسایل رابطه آن ها با عده میباشد و میتوانند در میان عده با عده رابطه برقرار نمایند. تاریخ رسانه های جمعی با کتاب های چاپی شروع میشود و بعداز آن با عبور از مجله ها، سینما، رادیو، تلویزیون به رسانه های الکتریکی نوین یا این که تله ماتیک (Telematics) ختم می گردد. (بیژنی، ١٣٩١: ٤٨)
«استفاده کننده» (Audience): در یک تمجید ، مخاطبان رسانه ، اشخاص و تیم های ناشناخته ای می باشند که تولید ها رسانه ها شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد برای آنها ساختوساز می گردد. به این ترتیب کاربر را می قدرت مصرف کننده این محصول ها دانست (بیژنی، ١٣٩١: ٦٢). ولی بعضی رسانه های مخاطبان خاص، شناخته گردیده و محصور دارا هستند مانند کانالی که در کانال اجتماعی برای آگهی اشخاص یک گروه در سازمان خاص تولید میگردد.
«فضای سایبر» (Cyberspace): در کشور ایران از آن تحت عنوان فضای مجازی تعبیروتفسیر میشود که مشتمل بر دسته تعامل آدم ها از روش رایانه و حرفه آوری های نوین پیوندها،
در اینجا بهاین نکته نیز می قدرت اشاره نمود که متولیان و مسئولان ذیربط با اختراع، اختراع و به کارگیری از ابزارهای نوین همچون رسانه، وسایل رابطه جمعی و پیاده سازی در دسته ها و ارگان های مردمی بویژه کانون های فقهی، کالج ها، مساجد، فضای مجازی و سرایت کردن به آحاد جامعه میتوانند سبب ساز ساخت و ساز فرهنگ و تمدن مقاومتی تحت عنوان عقیده ای در مقابل تهاجم فرهنگی شوند و در نهادینه کردن فرهنگ وتمدن، توسعه و گسترش فرهنگ، آئین و مناسک های اسلامی همانند ترویج فرهنگ مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد وتمدن حجاب، عبادات گروه جمعی، حضور در مساجد و پیشرفت اقامه نماز جماعات و آدینه، شناخت با احکام الهی و شغل به روح معنوی نرم افزار زندگانی آئین مبین اسلام، قرآن کریم و مهربان و ارتقا تحرک و نشاط جوان ها و تحقق مدل معاش اسلامی باشند.
مفاهیم نظری مطالعه
یکی مهمترین قدم های مؤثر در تعریف، محاسبه و تبیین هر مورد یا این که سوال در پژوهش ها قضیه اساس یا این که مورد مبنا، معنا شناسی واژگان اصلی و کلیدی است. بر این شالوده، آغاز مفاهیم کلیدی این مطالعه که ادغام آنان تشکیل دهنده تیتر و مهمترین موضوعات نوشتهی علمی حاضر میباشد را به صورت جداازهم و
خلاصه گستردن داده و آن گاه از این رهگذر به واکاوی مورد تفحص و نتیجه ها آن پرداخته می گردد:
«رده»: در لغت طومار دهخدا، منزلت به معنای جای استقرار و هر محلی که در آنجا چیزی اثبات گردد آمده میباشد و آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد در اصطلاح به معنای مرتبت، مقام، رده، وضعیت، منصب و مقر میباشد. رودکی شعر سرا پارسی لهجه میگوید: «کودن و فرزانه را فرجام خاک / منزلت هر دو اندر یک مغاک».
«نقش»: در لغت طومار دهخدا، نقش به معنای نگاشتن، کتابت، نقش کردن، کندن نگین، زینت کردن چیزی به رنگ یا این که رنگ هایی، شکل ، صورت، تصویر، نشانه یا این که تاثیر گذاشتن در روی زمین مضمون شدهاست و در اصطلاح به رفتاری گفته می گردد که سایر افراد از شخص یا این که گروهی که مقر معینی را احراز کرده اند، انتظار داراهستند (کوئن: ١٣٨٧، ٨٠). به صورت نمونه نقش زن و شوهر که بعداز تصمیم به دست آوردن به تزویج آن را احراز می نمایند یا این که نقش های شغلی در مشاغل علمی، آموزشی و فرهنگی مثل نقش مبلّغان فقاهتی، معلمان و اساتید که در اجتماع و جامعه بعداز احراز صلاحیت های مایحتاج به آنان محوّل میگردد.
«پیام» (Message): یک کدام از موادتشکیل دهنده مهم هر ارتباطی بهحساب میآید. درحالتی که فرستنده و گیرنده را دو عنصر مهم رابطه بدانیم، پیام سومی قسمت اساسی هر رابطه میباشد. در تعریف و تمجید پیام، گستردگی فراگرد رابطه و اشکال آن (کلامی و غیرکلامی) به چشم میخورد. (بیژنی، ١٣٩١: ٣٣) زمانی ما سخن میکنیم، سخن رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد ما یک پیام میباشد. پیام میتواند غیرکلامی باشد، مانند گویش تن مثل گریستن، اخم کردن، فریاد زدن یا این که متنی باشد مثل نوشته یا این که گرافیکی باشد مثل نگارگری و. . . .
«رسانه» (Media): به معنای وسیله رساندن میباشد و در اصطلاح به هر وسیله ای گفته میگردد که مقاله یا این که خبری را به اگاهی عموم برساند. (عمید، ١٣٩٠: ٤٢٩)
«رسانه های جمعی» (Mass Media): مشتمل بر دسته وسایل غیرشخصی که جابجایی پیام سمعی، بصری و یا این که هر دو را به سوی مردمی بسیار و در بخش ها دوردست موجب میگردند. شاخص این وسایل رابطه آن ها با عده میباشد و میتوانند در میان عده با عده رابطه برقرار نمایند. تاریخ رسانه های جمعی با کتاب های چاپی شروع میشود و بعداز آن با عبور از مجله ها، سینما، رادیو، تلویزیون به رسانه های الکتریکی نوین یا این که تله ماتیک (Telematics) ختم می گردد. (بیژنی، ١٣٩١: ٤٨)
«استفاده کننده» (Audience): در یک تمجید ، مخاطبان رسانه ، اشخاص و تیم های ناشناخته ای می باشند که تولید ها رسانه ها شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد برای آنها ساختوساز می گردد. به این ترتیب کاربر را می قدرت مصرف کننده این محصول ها دانست (بیژنی، ١٣٩١: ٦٢). ولی بعضی رسانه های مخاطبان خاص، شناخته گردیده و محصور دارا هستند مانند کانالی که در کانال اجتماعی برای آگهی اشخاص یک گروه در سازمان خاص تولید میگردد.
«فضای سایبر» (Cyberspace): در کشور ایران از آن تحت عنوان فضای مجازی تعبیروتفسیر میشود که مشتمل بر دسته تعامل آدم ها از روش رایانه و حرفه آوری های نوین پیوندها،