loading...

بهترین مرجع مسجد غدیر باباعلی مشهد

بازدید : 7
يکشنبه 2 ارديبهشت 1403 زمان : 14:02

مؤلفه کارکردی و مؤلفه معنایی جای در میدان مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد شهرداری رشت بسیار با یکدیگر در آمیخته اند این میدان به واسطه حضور بنای بلديه بنا شده در اساس اساسی آن، نزد اهل شهر و هر هر کس از آن گذر کرده، نام و نشان و اسم و مضمون‌ گرفته میباشد.
حضور استوار بنای شهرداری که با ساختمان بلند ساعتش اشراف خویش را دوچندان می نمایاند کارکرد اساسی این میدان را معلوم می سازد و به تبع آن بخشی از مؤلفه معنایی میدان را صورت می‌دهد.
میدان شهرداری رشت مستطیل صورت میباشد و بر حسب پیكره ذاتی انواع مستطیلی بر راستای مبنا طولی آن تأکید ویژه ای گردیده‌است.
استقرار بنای شهرداری در همین اساس آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد و همینطور امتدادفضایی مسیر موسوم به خیابان شریعتی در زیر میدان به سوی ساختمان بلند ساعت سازه، نامیدن محل استقرار بنای شهرداری را «بالای میدان» توجیه می نماید.
پیکره کالبدی میدان شهرداری در زمان فرصت از تك بناهایی صورت گرفته میباشد که به غیر از نصیب بالایی، قسمت های دیگر هماهنگی کالبدی و بصری نسبتا ضعیفی دارا هستند.
بنای شهرداری در قسمت بالایی میدان شهرداری رشت در کنار دو بنای پیرامونی موسوم به عمارت پست منزل و مهمان منزل کشور‌ایران تک بناهایی می باشند که از منظر رنگ، مصالح، جزئیات، بازشوها، تعريف ورودی و طرح بام، با یکدیگر هماهنگ اند و می اقتدار اظهار کرد که هر سه به رغم تفاوت های ظاهری شان از یک متاع و یک سیرتکامل اند.
نوع معماری کلاسیک این بناها، به طوری میباشد که خیر صرفا خصیصه های مقدماتی طبیعی و انسانی را گشوده می نمایانند بلکه این مشخصات را در پیوندی سرشار از مضمون‌ نیز وارد میسازند.
نشان ها و موادتشکیل دهنده خطی عمودی در نمای معماری در کنار کشیدگی افقی بناها، علاوه بر تولید شم ابهت و شكوه به جهت استعمال از نشان های تاریخی، دوام و بقا و استمراری استوار را القا می نمایند، به نحوی هنگفت و حجیم بر زمین نشسته اند.
درگاه و آستانه ورودی هر سه بنای رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد بالای میدان شهرداری رشت، به واسطه رفعت و پیشامدگی و تراس بالای سردر، شخصیتی یافته اند که مرز داخل و برون را در سازه به خیر نمایان می سازد.
کنج ها نیز به نوعی در هر سه سازه با تغییر تحول صورت، حاشیه و مرز بصری معماری سازه را متمایز ساخته اند.
نوع مصالح، رنگ و طرح بازشوها، طرح بام شیب دار، جزئیات و بافت معماری نما و نظایر اینها، پیکرهای نسبتا وحدت یافته را در نصیب بالایی میدان صورت داده اند.
ساختمان بلند ساعت در قسمت نام برده، با آن منظره فراخواننده اش، در پرسپکتیو کلیه مسیرهای منتهی به میدان جز در خیابان دانش الهدی، عابران و به صورت کلی عده ای را که در‌این مسیرها حضور دارا هستند به باطن میدان دعوت می نماید.
با این راه و روش کلیه مسیرهای منتهی به میدان در واقع نقش معابری را دارا‌هستند که به میدان به مثابه نوعی توقفگاه وارد می‌شوند.
در سایر وجوه یا این که قسمت های صورت شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد دهنده کالبد میدان شهرداری رشت ، که عموما در سه چهار دهه اخير ايجاد گردیده اند، هیچ سیرتکامل رابطه معناداری نیست.

مؤلفه کارکردی و مؤلفه معنایی جای در میدان مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد شهرداری رشت بسیار با یکدیگر در آمیخته اند این میدان به واسطه حضور بنای بلديه بنا شده در اساس اساسی آن، نزد اهل شهر و هر هر کس از آن گذر کرده، نام و نشان و اسم و مضمون‌ گرفته میباشد.
حضور استوار بنای شهرداری که با ساختمان بلند ساعتش اشراف خویش را دوچندان می نمایاند کارکرد اساسی این میدان را معلوم می سازد و به تبع آن بخشی از مؤلفه معنایی میدان را صورت می‌دهد.
میدان شهرداری رشت مستطیل صورت میباشد و بر حسب پیكره ذاتی انواع مستطیلی بر راستای مبنا طولی آن تأکید ویژه ای گردیده‌است.
استقرار بنای شهرداری در همین اساس آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد و همینطور امتدادفضایی مسیر موسوم به خیابان شریعتی در زیر میدان به سوی ساختمان بلند ساعت سازه، نامیدن محل استقرار بنای شهرداری را «بالای میدان» توجیه می نماید.
پیکره کالبدی میدان شهرداری در زمان فرصت از تك بناهایی صورت گرفته میباشد که به غیر از نصیب بالایی، قسمت های دیگر هماهنگی کالبدی و بصری نسبتا ضعیفی دارا هستند.
بنای شهرداری در قسمت بالایی میدان شهرداری رشت در کنار دو بنای پیرامونی موسوم به عمارت پست منزل و مهمان منزل کشور‌ایران تک بناهایی می باشند که از منظر رنگ، مصالح، جزئیات، بازشوها، تعريف ورودی و طرح بام، با یکدیگر هماهنگ اند و می اقتدار اظهار کرد که هر سه به رغم تفاوت های ظاهری شان از یک متاع و یک سیرتکامل اند.
نوع معماری کلاسیک این بناها، به طوری میباشد که خیر صرفا خصیصه های مقدماتی طبیعی و انسانی را گشوده می نمایانند بلکه این مشخصات را در پیوندی سرشار از مضمون‌ نیز وارد میسازند.
نشان ها و موادتشکیل دهنده خطی عمودی در نمای معماری در کنار کشیدگی افقی بناها، علاوه بر تولید شم ابهت و شكوه به جهت استعمال از نشان های تاریخی، دوام و بقا و استمراری استوار را القا می نمایند، به نحوی هنگفت و حجیم بر زمین نشسته اند.
درگاه و آستانه ورودی هر سه بنای رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد بالای میدان شهرداری رشت، به واسطه رفعت و پیشامدگی و تراس بالای سردر، شخصیتی یافته اند که مرز داخل و برون را در سازه به خیر نمایان می سازد.
کنج ها نیز به نوعی در هر سه سازه با تغییر تحول صورت، حاشیه و مرز بصری معماری سازه را متمایز ساخته اند.
نوع مصالح، رنگ و طرح بازشوها، طرح بام شیب دار، جزئیات و بافت معماری نما و نظایر اینها، پیکرهای نسبتا وحدت یافته را در نصیب بالایی میدان صورت داده اند.
ساختمان بلند ساعت در قسمت نام برده، با آن منظره فراخواننده اش، در پرسپکتیو کلیه مسیرهای منتهی به میدان جز در خیابان دانش الهدی، عابران و به صورت کلی عده ای را که در‌این مسیرها حضور دارا هستند به باطن میدان دعوت می نماید.
با این راه و روش کلیه مسیرهای منتهی به میدان در واقع نقش معابری را دارا‌هستند که به میدان به مثابه نوعی توقفگاه وارد می‌شوند.
در سایر وجوه یا این که قسمت های صورت شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد دهنده کالبد میدان شهرداری رشت ، که عموما در سه چهار دهه اخير ايجاد گردیده اند، هیچ سیرتکامل رابطه معناداری نیست.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 178
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 108
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 119
  • بازدید ماه : 277
  • بازدید سال : 14724
  • بازدید کلی : 21089
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی