loading...

بهترین مرجع مسجد غدیر باباعلی مشهد

بازدید : 12
سه شنبه 22 آذر 1401 زمان : 21:13

نقش عامل ها معنوی نیز در قدرت سپاهیان اسلام بسیار شایان توجه بود که متأسفانه بعضا از اتفاق ها‌نگاران، از آن دیده پوشیده‌اند و فقط، تزلزل ساختار جامعة حکومت ساسانی را برهان برتری مسلمان‌ها دانسته‌اند. مسلمانها در تاثیر تعلیمات رسول اعظم? و حرف‌الله مجید، با هم متّحد، دارای انسجام و مصمّم بودند و زمینة مستحکم اعتقادی مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد که به دست توانای نبی الله? نهاد شده بود، آنها‌را آمادة هرگونه فداکاری و جانبازی می‌تشکیل داد. همینطور پیامی که بوسیله مسلمان ها منتشر می شد، مشروعیت سیاسی توانا و جدیدی به‌دنبال داشت که رژیم‌های استبدادی را اقتدار رویارویی ایدئولوژیکی با آن عدم وجود. برهمین اساس، قسمت مهمی از بسط و برد مسلمان ها، وام دار باور راسخ، انگیزة توانا و عملکرد‌های خستگی‌ناپذیر لشکر جان‌تقدیم اسلام بود.
علل تمایل ایرانیان به آیین اسلام
آئین اسلام با فتح کشور ایران وارد این مرزو بوم شد، اما حقیقت آن میباشد که فاتحان مسلمان، این آئین (اسلام) را بر ایرانیان اجبار نکردند، بلکه عموم آزاداندیش کشور ایران، خویش اسلام را پذیرفتند. تحقیق موردها اولی عهدنامه‌های صلح، در بین فاتحان مسلمان و بزرگان محلی کشور ایران، حاکی از عدم انجام سیاست زور و اجبار در دعوت و جذب ملل باخت خورده در مورد تایید آئین اسلام، از سوی رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد اعراب مسلمان میباشد. از این‌روی، گرچه فتح اسلام به وسیلة نبرد نتیجه ها شد، البته انتشار اسلام به تحمیل نبرد خلا. ایرانیان زمانی با مبانی پر ارزش اسلام آشنا شدند، به آئین دیرینه خود (زرتشتی)، که دیگر جواب‌گوی نیازهای آنان خلا، پشت کردند و آغوش خویش را بر آموزه‌های فرستاده اسلام? گشودند.
در‌پی دو برهان اساسی میل ایرانیان به آیین اسلام به شرح ذکر می شود.
نابسامانی اجتماعی، سیاسی و مذهبی جامعة بعد از ظهر ساسانی
از مطالعة منابع تاریخی اینگونه بر می آید که به طور همزمان با ظهور اسلام، جامعة بعدازظهر ساسانی اوضاعی بسیار آشفته و نابسامان داشت و قضیه برای یک تحول ژرف و مهم در همة مورد‌ها مهیا بود. معضل عظیمی کل نصیب‌های جامعه را فراگرفته بود. چالش سیاسی که از ساختار توان این نظام سرچشمه می‌گرفت، رفلکس و نتیجة کارایی ضعیف پادشاهان، به‌ویژه بعداز بعدازظهر خسروپرویز بود. نفوذ فوق‌العادة احاطه و مؤبدان زردتشتی که پادشاهان برای توکل دادن بر سریر سلطنت، مستلزم مدد و تامین آن‌ها بودند، ساختار سیاسی حکومت ساسانی آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد را از داخل مبتلا تزلزل ساخته بود.
نبرد‌های تباه‌کننده و تأثیرات غیر مطلوب آن بر اقتصاد مرزوبوم، منجر فشار فراوان بر قشرها فرودست می شد؛ تبعیض‌های ناروای اجتماعی و سیاسی که نتایج خرابی نظام طبقاتی بود، بر فقر و پریشانی عموم می‌خاطر نشان کرد و عموم همگی این تیره بختی‌ها را از ناحیة حکومت ساسانی می‌دیدند که بر پایة آئین و مذهب زردتشتی سازه شده بود. در واقع، نظام استبدادی حکم دهنده بر جامعة جمهوری اسلامی ایران، ریشه‌های همگرایی ملت و دولت را خشکانده بود و حاکمیت نظام طبقاتی، که مزیت‌های اجتماعی و سیاسی را در انحصار قشری خاص قرار داده بود، چنان فضای رقّت‌باری را مهیا ساخته بود که بیشتر عموم جمهوری اسلامی ایران آئین اسلام و تایید آن را رهایی از بندهای خود می‌دیدند. البته آن چیز که بیشتراز همگی ایرانیان را به قبول آیین اسلام سوق بخشید، شلوغی حالت مذهبی بود. اوضاع و احوال مذهبی جامعة بعدازظهر ساسانی مبتلا چنان اختناقی بود که حتی از آن به منزلة مهم ترین ادله شلوغی وضع و اوضاع جمهوری اسلامی ایرانِ دورة ساسانیان شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد خاطر می گردد. بی‌گمان، این ادله (نابسامانی احوال مذهبی و انحطاط آئین زردتشتی) از مهم ترین دست اندرکاران رویگردانی ایرانیان از آیین زردتشتی و تمایل آن ها به آئین مبین اسلام میباشد.

نقش عامل ها معنوی نیز در قدرت سپاهیان اسلام بسیار شایان توجه بود که متأسفانه بعضا از اتفاق ها‌نگاران، از آن دیده پوشیده‌اند و فقط، تزلزل ساختار جامعة حکومت ساسانی را برهان برتری مسلمان‌ها دانسته‌اند. مسلمانها در تاثیر تعلیمات رسول اعظم? و حرف‌الله مجید، با هم متّحد، دارای انسجام و مصمّم بودند و زمینة مستحکم اعتقادی مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد که به دست توانای نبی الله? نهاد شده بود، آنها‌را آمادة هرگونه فداکاری و جانبازی می‌تشکیل داد. همینطور پیامی که بوسیله مسلمان ها منتشر می شد، مشروعیت سیاسی توانا و جدیدی به‌دنبال داشت که رژیم‌های استبدادی را اقتدار رویارویی ایدئولوژیکی با آن عدم وجود. برهمین اساس، قسمت مهمی از بسط و برد مسلمان ها، وام دار باور راسخ، انگیزة توانا و عملکرد‌های خستگی‌ناپذیر لشکر جان‌تقدیم اسلام بود.
علل تمایل ایرانیان به آیین اسلام
آئین اسلام با فتح کشور ایران وارد این مرزو بوم شد، اما حقیقت آن میباشد که فاتحان مسلمان، این آئین (اسلام) را بر ایرانیان اجبار نکردند، بلکه عموم آزاداندیش کشور ایران، خویش اسلام را پذیرفتند. تحقیق موردها اولی عهدنامه‌های صلح، در بین فاتحان مسلمان و بزرگان محلی کشور ایران، حاکی از عدم انجام سیاست زور و اجبار در دعوت و جذب ملل باخت خورده در مورد تایید آئین اسلام، از سوی رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد اعراب مسلمان میباشد. از این‌روی، گرچه فتح اسلام به وسیلة نبرد نتیجه ها شد، البته انتشار اسلام به تحمیل نبرد خلا. ایرانیان زمانی با مبانی پر ارزش اسلام آشنا شدند، به آئین دیرینه خود (زرتشتی)، که دیگر جواب‌گوی نیازهای آنان خلا، پشت کردند و آغوش خویش را بر آموزه‌های فرستاده اسلام? گشودند.
در‌پی دو برهان اساسی میل ایرانیان به آیین اسلام به شرح ذکر می شود.
نابسامانی اجتماعی، سیاسی و مذهبی جامعة بعد از ظهر ساسانی
از مطالعة منابع تاریخی اینگونه بر می آید که به طور همزمان با ظهور اسلام، جامعة بعدازظهر ساسانی اوضاعی بسیار آشفته و نابسامان داشت و قضیه برای یک تحول ژرف و مهم در همة مورد‌ها مهیا بود. معضل عظیمی کل نصیب‌های جامعه را فراگرفته بود. چالش سیاسی که از ساختار توان این نظام سرچشمه می‌گرفت، رفلکس و نتیجة کارایی ضعیف پادشاهان، به‌ویژه بعداز بعدازظهر خسروپرویز بود. نفوذ فوق‌العادة احاطه و مؤبدان زردتشتی که پادشاهان برای توکل دادن بر سریر سلطنت، مستلزم مدد و تامین آن‌ها بودند، ساختار سیاسی حکومت ساسانی آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد را از داخل مبتلا تزلزل ساخته بود.
نبرد‌های تباه‌کننده و تأثیرات غیر مطلوب آن بر اقتصاد مرزوبوم، منجر فشار فراوان بر قشرها فرودست می شد؛ تبعیض‌های ناروای اجتماعی و سیاسی که نتایج خرابی نظام طبقاتی بود، بر فقر و پریشانی عموم می‌خاطر نشان کرد و عموم همگی این تیره بختی‌ها را از ناحیة حکومت ساسانی می‌دیدند که بر پایة آئین و مذهب زردتشتی سازه شده بود. در واقع، نظام استبدادی حکم دهنده بر جامعة جمهوری اسلامی ایران، ریشه‌های همگرایی ملت و دولت را خشکانده بود و حاکمیت نظام طبقاتی، که مزیت‌های اجتماعی و سیاسی را در انحصار قشری خاص قرار داده بود، چنان فضای رقّت‌باری را مهیا ساخته بود که بیشتر عموم جمهوری اسلامی ایران آئین اسلام و تایید آن را رهایی از بندهای خود می‌دیدند. البته آن چیز که بیشتراز همگی ایرانیان را به قبول آیین اسلام سوق بخشید، شلوغی حالت مذهبی بود. اوضاع و احوال مذهبی جامعة بعدازظهر ساسانی مبتلا چنان اختناقی بود که حتی از آن به منزلة مهم ترین ادله شلوغی وضع و اوضاع جمهوری اسلامی ایرانِ دورة ساسانیان شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد خاطر می گردد. بی‌گمان، این ادله (نابسامانی احوال مذهبی و انحطاط آئین زردتشتی) از مهم ترین دست اندرکاران رویگردانی ایرانیان از آیین زردتشتی و تمایل آن ها به آئین مبین اسلام میباشد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 178
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 78
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 89
  • بازدید ماه : 247
  • بازدید سال : 14694
  • بازدید کلی : 21059
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی