loading...

بهترین مرجع مسجد غدیر باباعلی مشهد

بازدید : 12
شنبه 3 دی 1401 زمان : 15:19


کلاس ویّل تربیت و یادگرفتن بشر در خانواده میباشد و نوباوه، دروس نخستین معاش را از پدر و مادر و اطرافیانش فرامی گیرد. ازاین رو، در صورتیکه پدر و مادر اهل مسجد و نماز و دعا و عبادت باشند، روی ضابطه تبعیّت کوچکتر از بزرگتر، بچه مُهر را از مقابل پدر و مادر برداشته و به پیروی از آن ها خم و راست می گردد و می بوسد.
خلاصه، چشمان براق خردسالان شب و روز حرکات اهل منزل و ایفا آن ها را می­نگرند و گوشهای شمّاس آنها، مانند یک دستگاه گیرنده توانا و مجهّز، مواظب حرکات و سکنات آنهاست. «ویژگى ‏هاى رفتارى پدر و مادر، نحوه فکرها، آداب و رسوم، تقلیدها، تعصبات، سطح پندار و فرهنگ و تمدن آن ها، تجهیزات مادّى و معنوى آنها و همینطور کسانى که آدمى به طور بدون واسطه و یا این که غیرمستقیم زیر تأثیر آنهاست در بچه تاثیر مى‏گذارند. به این ترتیب، در صورتیکه والدین و اعضای دیگر خانواده، اشخاص وظیفه مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد شناس و اهل عبادت و مسجد باشند، معمولاً کودکانی سلامت، با شخصیتی مثبت و فعّال در آن پا به عرصه جامعه خواهند گذاشت؛ و گرنه کسانی بی­بندوبار و لاابالی، بی­ نماز و بزهکار و بی­آیین و ... وارد عرصه جامعه گردیده و زیرا مفسدند، خرابی توشه می­آورند. به این ترتیب، آموختن و تربیت در زمانه کودکی امری بسیار اساسی میباشد که نباید از آن غفلت کرد. دل طفل و نوجوان، زیرا لوح سفیدی میباشد که هر چیزی در آن قرار بگیرد، ثبات و پایداری بخش اعظمی داراست؛ امام علی(علیه السلام) در این زمینه به امام حسن(علیه السلام) می­فرمایند: «قلب نوجوان، مانند زمین کاشته نشده، مهیا تایید هر بذرى میباشد که در آن پاشیده خواهد شد. پس در تربیت تو عجله کردم، قبل از آن که دل تو طاقت فرسا گردد، و عقل تو به چیز دیگرى درگیر شود».
آموزه­ های فقاهتی، بلندمرتبه­ترین مسؤلیت پدر و مادر را تربیت درست فرزندان می­داند. بدین ترتیب، در نظام تربیتى اسلام، تربیت خانوادگى از مداقه ویژه‏ اى شامل است؛ به سیرتکامل‏ اى که پروردگار بزرگ و تعالى مى‏فرماید:
«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا...؛ اى کسانى که ایمان آورده ‏اید! خودتان و خانواده ­تان را از حریق دوزخ و جهنم نگه دارید».
پدر و مادر نقش عمده ‏اى در برقرارى رابطه نوپا و نوجوان با مساجد دارا‌هستند. در اصلً بسیارى از کارهاى ناپسند تا به طور عادت در نیاید در اجتماع اجرا نمى‏گیرد. امام على(علیه السلام)یکى از طریق‏هاى تربیتى را عادت مى‏داند که از آن تحت عنوان طبیعت دوم حافظه مى‏نماید. و مى‏فرماید: «نفس را به اجرا مکارم و تحمّل توشه گران عادت ده، تا شرف نفس پیدا کرده، آخرتت آباد، و حمد کنندگانت زیاد شوند»[٦]؛ بر این پایه، اسلام پیشنهاد مى‏نماید فرزندان را از کودکى به نماز و روزه عادت دهید تا تقیّد به فرائض در بزرگسالى بر آن‌ها مشقت بار نگردد.
در صورتی پدر و مادر، فرزندان خویش را از کودکی و نوجوانی به حضور در مسجد و قرائت رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد نماز و عبادات عادت دهند، این سنّت نیکو به ندرت در ذهن آنها نقش بسته و با آن مأنوس می­گردند. مساجد نیز می­توانند با برپایی نرم‌افزار­ های آموزشی و هنری او‌لین گام را برای ساخت این ارتباط عاطفی بردارند.
مهمترین نوع یادگیری آدم، یادگیری مشاهده ­ای میباشد. برهمین پایه، یکی‌از شیوه های تربیت، تربیت توسط سر مشق میباشد، که می­اقتدار آن را«شیوه الگویی» نامید.
بشر‌ها به سر مشق نیازمندند. در خانواده، والدین می توانند شایسته ترین الگوی خردسالان و نوجوان ها باشند و در صورتی اینگونه گردد، در صورت‌گیری خلق و خوی آن‌ها بسیار مؤثر خواهد بود. کودک ها و نوجوانانی که شاهد جنبش سپند‌سیرتکامل‌ی پدر و مادر هنگام نماز می‌باشند، به‌طور انقطاع به‌این نکته دقت آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد بیشتری خواهند داشت. اما هرچه ارتباط پدر و مادر با فرزندان عاطفی ­خیس باشد، آن‌ها بیشتر تأثیر می گیرند. هرچند موعظه و پند هم اثرهایی دارااست؛ امّا اخلاق و رفتار الگویی مؤثرتر میباشد. شاید بر همین پایه گفته‌اند که صدای شغل رفیعتر میباشد.
اولی الگوهای رفتاری برای کودک ها پدر و مادر هستند و خلق و خوی آنان آیتم پیروی و همچون سازی خردسالان قرار می­گیرد ـ دختر از خلق شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد مامان و پسر از خوی بابا ـ بیشتر متأثر می گردد.


کلاس ویّل تربیت و یادگرفتن بشر در خانواده میباشد و نوباوه، دروس نخستین معاش را از پدر و مادر و اطرافیانش فرامی گیرد. ازاین رو، در صورتیکه پدر و مادر اهل مسجد و نماز و دعا و عبادت باشند، روی ضابطه تبعیّت کوچکتر از بزرگتر، بچه مُهر را از مقابل پدر و مادر برداشته و به پیروی از آن ها خم و راست می گردد و می بوسد.
خلاصه، چشمان براق خردسالان شب و روز حرکات اهل منزل و ایفا آن ها را می­نگرند و گوشهای شمّاس آنها، مانند یک دستگاه گیرنده توانا و مجهّز، مواظب حرکات و سکنات آنهاست. «ویژگى ‏هاى رفتارى پدر و مادر، نحوه فکرها، آداب و رسوم، تقلیدها، تعصبات، سطح پندار و فرهنگ و تمدن آن ها، تجهیزات مادّى و معنوى آنها و همینطور کسانى که آدمى به طور بدون واسطه و یا این که غیرمستقیم زیر تأثیر آنهاست در بچه تاثیر مى‏گذارند. به این ترتیب، در صورتیکه والدین و اعضای دیگر خانواده، اشخاص وظیفه مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد شناس و اهل عبادت و مسجد باشند، معمولاً کودکانی سلامت، با شخصیتی مثبت و فعّال در آن پا به عرصه جامعه خواهند گذاشت؛ و گرنه کسانی بی­بندوبار و لاابالی، بی­ نماز و بزهکار و بی­آیین و ... وارد عرصه جامعه گردیده و زیرا مفسدند، خرابی توشه می­آورند. به این ترتیب، آموختن و تربیت در زمانه کودکی امری بسیار اساسی میباشد که نباید از آن غفلت کرد. دل طفل و نوجوان، زیرا لوح سفیدی میباشد که هر چیزی در آن قرار بگیرد، ثبات و پایداری بخش اعظمی داراست؛ امام علی(علیه السلام) در این زمینه به امام حسن(علیه السلام) می­فرمایند: «قلب نوجوان، مانند زمین کاشته نشده، مهیا تایید هر بذرى میباشد که در آن پاشیده خواهد شد. پس در تربیت تو عجله کردم، قبل از آن که دل تو طاقت فرسا گردد، و عقل تو به چیز دیگرى درگیر شود».
آموزه­ های فقاهتی، بلندمرتبه­ترین مسؤلیت پدر و مادر را تربیت درست فرزندان می­داند. بدین ترتیب، در نظام تربیتى اسلام، تربیت خانوادگى از مداقه ویژه‏ اى شامل است؛ به سیرتکامل‏ اى که پروردگار بزرگ و تعالى مى‏فرماید:
«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا...؛ اى کسانى که ایمان آورده ‏اید! خودتان و خانواده ­تان را از حریق دوزخ و جهنم نگه دارید».
پدر و مادر نقش عمده ‏اى در برقرارى رابطه نوپا و نوجوان با مساجد دارا‌هستند. در اصلً بسیارى از کارهاى ناپسند تا به طور عادت در نیاید در اجتماع اجرا نمى‏گیرد. امام على(علیه السلام)یکى از طریق‏هاى تربیتى را عادت مى‏داند که از آن تحت عنوان طبیعت دوم حافظه مى‏نماید. و مى‏فرماید: «نفس را به اجرا مکارم و تحمّل توشه گران عادت ده، تا شرف نفس پیدا کرده، آخرتت آباد، و حمد کنندگانت زیاد شوند»[٦]؛ بر این پایه، اسلام پیشنهاد مى‏نماید فرزندان را از کودکى به نماز و روزه عادت دهید تا تقیّد به فرائض در بزرگسالى بر آن‌ها مشقت بار نگردد.
در صورتی پدر و مادر، فرزندان خویش را از کودکی و نوجوانی به حضور در مسجد و قرائت رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد نماز و عبادات عادت دهند، این سنّت نیکو به ندرت در ذهن آنها نقش بسته و با آن مأنوس می­گردند. مساجد نیز می­توانند با برپایی نرم‌افزار­ های آموزشی و هنری او‌لین گام را برای ساخت این ارتباط عاطفی بردارند.
مهمترین نوع یادگیری آدم، یادگیری مشاهده ­ای میباشد. برهمین پایه، یکی‌از شیوه های تربیت، تربیت توسط سر مشق میباشد، که می­اقتدار آن را«شیوه الگویی» نامید.
بشر‌ها به سر مشق نیازمندند. در خانواده، والدین می توانند شایسته ترین الگوی خردسالان و نوجوان ها باشند و در صورتی اینگونه گردد، در صورت‌گیری خلق و خوی آن‌ها بسیار مؤثر خواهد بود. کودک ها و نوجوانانی که شاهد جنبش سپند‌سیرتکامل‌ی پدر و مادر هنگام نماز می‌باشند، به‌طور انقطاع به‌این نکته دقت آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد بیشتری خواهند داشت. اما هرچه ارتباط پدر و مادر با فرزندان عاطفی ­خیس باشد، آن‌ها بیشتر تأثیر می گیرند. هرچند موعظه و پند هم اثرهایی دارااست؛ امّا اخلاق و رفتار الگویی مؤثرتر میباشد. شاید بر همین پایه گفته‌اند که صدای شغل رفیعتر میباشد.
اولی الگوهای رفتاری برای کودک ها پدر و مادر هستند و خلق و خوی آنان آیتم پیروی و همچون سازی خردسالان قرار می­گیرد ـ دختر از خلق شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد مامان و پسر از خوی بابا ـ بیشتر متأثر می گردد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 183
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 158
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 159
  • بازدید ماه : 587
  • بازدید سال : 15034
  • بازدید کلی : 21399
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی